مقالات

برنامه زمان بندی تا شروع اسباب کشی

شروع اسباب کشی

برای اینکه بتوانید برنامه ریزی درستی برای اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل داشته باشید باید مثل هر کار دیگری دارای برنامه ریزی و برنامه زمان بندی شده باشید تا بتوانید بدون بروز مشکل و تحمل فشارهای عصبی آن را به سرانجام برسانید.اسباب کشی صرفا انتقال وسایل یک محل به محل دیگر نیست بلکه دارای مراحل مختلفی است که باید به آنها توجه داشت.

۳۰ روز مانده تا شروع

بررسی و انتخاب

در خانه بگردید و تصمیم بگیرید کدام وسیله را می خواهید نگه دارید و کدام را نمی خواهید. علاوه بر این، جهت تجربه ی یک اسباب کشی راحت فکر کنید کدام وسیله به بسته بندی خاص نیاز دارد. بهتر است وسواس را در این مرحله کنار بگذارید.

تهیه چک لیست

یک فهرست از تمام وسایلی که قرار است جابه جا کنید تهیه کرده تا چیزی از قلم نیفتد.

جدا کردن اسناد ،مدارک و اوراق بهادار.

سوابق تحصیلی مدرسه، سندها، شناسنامه ها، مدارک پزشکی و کل مدارک مهم خانواده را در یک کیف بگذارید تا در حمل و نقل آنها را گم نکنید.

اسباب کشی

اسباب کشی

۲۰ روز مانده تا شروع

شما برای اسباب کشی به تعدادی کارتن خالی در اندازه های مختلف نیاز دارید. هر گروه وسیله به کارتن خاصی نیاز دارد. می توانید از فروشگاه های عرضه کننده محصولات بسته بندی تهیه کنید. علاوه براین به طناب، چسب نواری پهن، تعدادی روزنامه و تکه پارچه برای پیچیدن دور شکستنی ها هم نیاز دارید.

حجم وسایل مصرف کردنیتان را کم کنید.

مصرف چیزهایی که نمی خواهید جابه جا کنید را شروع کنید. مثلا شروع به مصرف غذاهای فریزر کنید و تا جایی که می توانید مواد غذایی جدید نخرید.

۱۰ روز مانده تا شروع

شرکت باربری را انتخاب کنید.

تاریخ اسباب کشی را با آن شرکت چک کنید و روی هزینه به توافق برسید. اگر می توانید یک قرار داد ببندید.

بسته بندی را شروع کنید.

از وسایلی که کمتر از آنها استفاده می کنید شروع کنید. مثلا جعبه ابزار یا وسایل اسکی. روی هر بسته بنویسید در آن چه وسیله ای وجود دارد و آیا برای حمل آن توصیه خاصی لازم است یا نه جهت بسته بندی خرده ریز و اقلام درشت میتوانید از کارگر جهت کار در منزل استفاده کنید. .

وسایل گرانقیمت خود را جدا کنید.

وسایلی مثل طلا و جواهر و مدارک را باید خودتان حمل کنید. به هیچ وجه آنها را در کارتن ها بسته بندی نکنید و در صورت امکان آنها را نزد یکی از اقوام و یا دوستان نزدیکتان بگذارید.

اسباب کشی

اسباب کشی

یک هفته مانده تا شروع

جمع کردن را ادامه دهید: غیر از وسایل ضروری مثل یخچال، ظروف دم دستی و لباس هایی که می پوشید، تمام چیزهای دیگر را بسته بندی کنید. برای لباس ها می توانید از چمدان های خالی استفاده کنید.

یک روز مانده تا شروع

انجام هماهنگی نهایی.

با شرکت حمل و نقل تماس بگیرید و تاریخ را قطعا مشخص کنید.

یخچال و فریزر را از برق بکشید.

در این روز دیگر لازم نیست چیزی در یخچال و فریزر شما باشد.

جمع کردن نهایی.

یک دست لباس برای پوشیدن در روز اسباب کشی کنار بگذارید و بقیه وسایل و ظروف را جمع کنید.

اسباب کشی

اسباب کشی

روز اسباب کشی

مدیریت و نظارت بر انجام درست مراحل جابه جایی .

مواظب کارگرها باشید تا کارتن هایی که مواظبت می خواهند درست جابه جا شوند و تا اسباب کشی راحت تری داشته باشید.

زمانی که کارتن ها را در کامیون می گذارید ، دقت کنید کارتن های سنگین تر را پایین بگذارید تا فشار وسایل شما را له نکند.

وسایل بزرگ مثل پیانو، تلویزیون، یخچال ساید بای ساید و وسایل دیگر به روش های خاصی برای جابه جایی نیاز دارند که بهتر است آنها را به شرکت حمل و نقل بسپارید. وقتی دنبال شرکت می گردید بهتر است با دقت از آنها سؤال کنید برای بسته بندی این وسایل مبلغ جداگانه ای دریافت می کنند و امکانات خاصی در اختیارتان می گذارند یا نه. معمولا نرخ حمل یخچال ساید بای ساید و پیانو جداگانه حساب می شود.

برای بار آخر : خانه خالی را کاملا بگردید. تمام کمدها و کابینت ها را باز کنید تا چیزی جا نماند.

 

برای اطلاع کامل از خدمات ایزی پک با ما تماس بگیرید . ۲۰۰-۲۲۷۳۰۱۰۰

به این مقاله چند ستاره میدین؟
[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۷/۵]
, , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ایزی پک

ایزی پک نام شرکتی است که بنای آن ۱۱ سال پیش به واسطه همکاری دوستانه با یکی از سفارتخانه های داخل ایران گذاشته شد. این مجموعه فعالیت خود را با انجام خدمات مربوط به جا به جایی و بسته بندی لوازم شخصی دیپلمات های مقیم در ایران آغاز کرد ، که این امر باعث شروع همکاری با شرکت های اروپائی که سالها در زمینه بسته بندی لوازم و خدمات جا به جایی فعالیت میکردند شد و تجربیات و آموزه های حرفه ای بسیاری را برای همکاران ما در این مجموعه به ارمغان آورد.

شماره تماس : 100 30 227 – 021

سبدخرید